BELÇİKA-FRANSA 2023 1. ve 2. Günler Lille

 LİLLE

Lille

Bisiklet sporuna ilgi duymaya başladığımdan beri yerinde izlemek istediğim iki yarış var. Ronde van Vlaanderen ve Paris-Roubaix.  Almanya'dan aldığım 90 günlük vize bana o senenin bu sene olduğunu düşündürüyordu. Her ne kadar yeni ev taşıdığım için mali durumum bu seyahate izin vermese de bir daha 41 yaşında olamayacağım gerçeği benim için itici güç oldu. 

Eylül'de 700 TL'ye aldığım uçak biletleriyle 2 yarışı izlemek için yapacağım seyahatin arasındaki 1 haftayı da çok gezmek istediğim Paris'te değerlendirmeyi düşünüyordum. Ancak emeklilik yaşı protestoları ve grevler bu planımı suya düşürmeye yetti. Ben de 1 haftalık arada kuzey Fransa ve Flaman Belçika'sına yoğunlaştım. 


Bisiklet odaklı bu gezimde yarış heyecanını daha çok hissetmek için yanıma yine katlanır bisikletimi aldım. Gidişte Pegasus görevlisini bunun normal bisiklet kadar yer kaplamadığına ikna edemediğim için ekstra 1200 TL ödedim. Dönüşte böyle bir ödeme istemedi ecnebiler. Lille şehrinde konaklayacağım için Belçika'nın Charleroi Havaalanı en makul lokasyondu. Buradan Lille'e direkt otobüs hizmeti var. Flibco. Charleroi küçük bir havaalanı. Katlanır bisikletimi iyi ki çok iyi paketlemişim de zarar görmemiş. Büyük bagaj alanına fırlatmışlardı ben pasaport kontrolünden geçene kadar.


Yukarıda Belçika'nın bana verdiği hoşgeldin armağanını donmuş bir suratla anlattığım videoyu izleyebilirsiniz. İlk günle ilgili soğuk ve yağmur dışında daha fazla anlatacak bir şeyim yok. İlk yarışın olduğu Belçika tarafında kalacak yer bulamadığım için Lille'de bir Airbnb kiraladım. Eski, kocaman bir konaktı. Aşağıda fotoğrafını gördüğünüz sokaktaki sıcacık evde günün yorgunluğunu attım.  

İkinci gün Lille'de yapılacaklar listemi tamamlayıp Belçika tarafına taşınmayı planlıyordum. 31,5 Euro'ya 48 Saat geçerli Lille City Pass alarak hem toplu ulaşımı bedavaya getirdim hem de müzelere bedava girdim. 


Her yurtdışı seyahatinde ilk yaptığım şeyi yaparak en yakın markete gidip fiyat araştırması yaptım :) 



 Yine klasik Avrupa seyahati fotoğraflarının olmazsa olmazı Lille Notre Dame de la Treille Katedraline girip iki kare fotoğraf çekip çıktım. Burada beni şaşırtan bu kilisenin içinde çocuklar için oyun alanları gibi yerler olmasıydı. 

Palais des Beaux Arts

Palais des Beaux Arts, bu turdaki ilk müzem oldu. Nam-ı diğer güzel sanatlar müzesi. Müzede bazı dijital enstelasyonlar çok yaratıcıydı. Bahçeli'nin sesinden "bizim neden yok" dedim. 











Müzenin bodrum katında hayatımda hiç görmediğim bambaşka bir sergiyle karşılaştım. Louis XIV'in çevre şehirlerin maketlerini hem stratejik hem de estetik olarak yaptırması sayesinde bugüne gelmiş muazzam bir sergiyi sizinle de paylaşmak isterim. 





Rubens'in İsa'nın çarmıhtan indirilişi tablosu müzedeki en güzel tabloydu kanımca. Dakikalarca bakakaldım. Müzenin bir köşesinde bir tablonun reprodüksiyonunu yapan bir ressamla karşılaştım. Abla etrafında resimlere bakanlara aldırmadan tablonun aynısını tuale işliyordu.



Müzede ilgimi çeken başka eserler de vardı ancak ilk gün heyecanıyla zaman kaybetmeden daha fazla şey görmek için 2 saatte gezimi bitirdim. 


Yurtdışı seyahatlerimde mecbur kalmadıkça roomingi açmıyorum. Bu gezinin ikinci bölümünde bir taraftan iş yetiştirmeye çalıştığım için telefonum açıktı ama bu yazdığım gün açmayı tercih etmedim. O yüzden wifi'si güzel bir restoran bulup italyan pizzamı ve bir kadeh öğlen chardonnay'imi yuvarladım. 




Soğuk ve yağmurlu hava keyifli Lille günümü mahvetti. Yüzüme kırbaç gibi vuran rüzgar da cabasıydı. Grand Place denilen Lille'in en büyük meydanında bir de emeklilik yaşı protestolarıyla karşılaştım. Helal kardeşlerim, 60 yaşından sonra çalışılır mıymış. İnsan hayata çalışmak için değil yaşamak için gelir. Sömürü düzenine hayır. Teşekkürler. 
İkinci fotoğraftaki bina La Vieille Bourse isimli eski borsa binası. Günümüzde bahçesinde sahafların yer aldığı, halka açık bir yer halini almış. 

Havaya daha fazla muhalefet edemediğimden lille city passle bedava olan şehir turu otobüsüne rezervasyon yaptırdım. Madem yürüyemiyorum bari otobüs içinde gezineyim dedim. Lille çok büyük bir şehir değil. Bu tur sayesinde şehrin neredeyse her yerini gördüm. Şehir özellikle son yıllarda Gare Europe'un açılmasıyla Fransa'nın kuzeyinin önemli bir ulaşım merkezi haline gelmiş. Planlama olarak da eski kenti çoğu Avrupa şehrinde olduğu gibi muhafaza etmenin yanı sıra şehrin yine merkezine yeni ve modern binalar dikerek yeni ve eskiyi harmanlamışlar. İklimi dışında gayet güzel bir şehir Lille. Bir de Dünya'nın ilk tam otomatik metrosunu faaliyete geçirmişler. Bu kısmı diğer bir günün yazısında irdeleyeceğim. 




Lille barlarıyla da ünlü bir şehir. La Capsule isimli craft bira barı en ünlü yerlerden biriydi. Akşamında bir kaç bira tatmak için oraya gittim. Ancak inanılmaz kalabalıktı ve yer yoktu. O soğukta kapıda beklemeye değmeyeceğine inandım ve başka yerlere bakmaya başladım. İçinde onlarca çeşit bira servis edilen bir bar bulmak çok zor olmadı. Manchester City maçı izleyerek geçirdiğim bir Cumartesi akşamüstüne ev sahipliği yapan bu otantik barı çok sevdim. En alttaki resimde gördüğünüz bira tadım sunumu. Ben isteyemedim tabi yamulurum diye. Yan masadan rica edip fotoğraflarını çektim. 


  
Gecenin bundan sonrası çok komik. Öncelikle başka barlarda neler var diye Lille sokaklarında dolaşmaya başladım. Kendime biraz daha tenha bir bar buldum. Bir grup gençle dart oynayıp farklı biralar tatmaya devam ettim. Kafam güzel olmadan eve yaklaşmak istediğim için şehrin biraz dışındaki airbnb evime yakın bir bar buldum. Otobüse atlayıp oraya gittim. 


La Friche Gourmande isimli bu mekan eski bir fabrikadan çevrilmiş. İçinde 4-5 kişi oturup arkadaşlarınızla vakit geçirebileceğiniz domelar var. Bir de yukarıdaki videoda görebileceğiniz daha büyük alanlar var. Ben sorgusuz sualsiz bardan biramı alıp içeriye girdim. Baktım insanlar müzik yapıp muhabbet ediyor. Kendi halimde bir köşeye geçip takılmaya başladım. 15-20 dakika sonra yaşlı bir teyze yanaşıp bunun bir düğün yemeği olduğunu ve aile arasında olduğunu söyledi. Biraz utandım. Yine de kalıp eğlenebileceğimi söyledi. Herkesin birbirini tanımasından anlamalıydım aslında. Biram bitene kadar durup sonra oradan ayrıldım. Yağmur asla dinmedi gece boyu. Ben de bir sonraki gün yaşayacağım maceraya dinç uyanabilmek için daha fazla dışarıda zaman geçirmeden evimin yolunu tuttum.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BELÇİKA-FRANSA 2023 7. Gün Brüksel

İtalya 10. Gün Floransa-Pisa-Livorno

BELÇİKA-FRANSA 2023 3. Gün Lille - Kortrijk - Oudenaarde