Güneydoğu Asya 6. Gün Siem Reap-Singapur

Siem Reap

Siem Reap, Tayland'da da olduğu gibi tutkuyla bağlanacağınız yiyecek ve içecekler içermiyo maalesef. Bunun bilincine varan Gloria Jean's Coffee özlemini çektiğimiz chai tea latte'yi wireless şifresi yapmış. Bir önceki gün çamurlu yağmur ormanlarında bisiklet macerası biz 30 yaş üstü insanlar için biraz yorucu geçmiş olmalı ki bugünü yalnızca yolculuğa ayırdık. Zaten anca uçaktan indiğimizde kendimize gelmiştik. Güzel kahve ve hızlı internet bağlantısı, neredeyse öğleden sonraki uçağımıza kadar bizi burada tutmaya yetti. 3 Gün sonra Kuala Lumpur'da kalacağımız yeri ayarlamak için de çok işimize yaradı. Malezya gününe gelince ne kadar iyi ettiğimizi göreceksiniz. Açıkçası her adımı seyahate çıkmadan planlamak bazen çok doğru olmuyor. Bir yeri çok seviyorsunuz ve 1 gün daha kalmak isteyebiliyorsunuz. Singapur'da bize böyle oldu.

Bu seyahatte bir çok freeshop geçtik ama ülkeler arası aldığımız uçak biletleri hep çok ucuz olduğunda el bagajı dışında valizler hep ücretliydi. O yüzden her freeshopun parfüm bölümünde yıkanıp atladık uçağa.

Kamboçya'da da yediğimiz en lezzetli yemeklerden biri japon fastfood zincirinin menüsüydü. Havaalanına göre gayet ucuzdu da.

Normalde Güneydoğu Asya gezilerinde turlar ve turistler Tayland'daki adalar, Kamboçya'da Angkor Wat ve Vietnam'ı programlarına alıp Singapur'a uğramıyorlar. Şimdiden söyleyebilirim ki Singapur gezimizin en heyecan verici yeriydi. O tarafa gideceklere en fazla tavsiye ettiğim yer kesinlikle Singapur oluyor. Devasa havaalanına inerek başlıyoruz.

"Madem o kadar büyük havaalanımız var, neden bunu bir modern sanat eseriyle süslemiyoruz" demiş abiler ve yukarıdaki bilim-sanat karışımı şey ortaya çıkmış. Burada 2 terminal binası var. Metroya binmek için diğer binaya geçmemiz gerekti. Bunun için de bağlantıyı sağlayan Skytrain'e bindik.

Singapur aslında bir şehir devlet. Metro ağı çok iyi kurulmuş. Tüm ülkeyi metro ile gezebiliyorsunuz. Tabi şimdi tüm ülke deyince, yüzölçümü 719 kilometrekare. Yalova'nın yüzölçümünün 850km2 olduğunu göz önüne alırsak boyutu daha iyi anlaşılır ülkenin tanımının. O avrupaları gezerken çok sevdiğiniz Tourist pass burada da var amma gece 12yi vurunca balkabağına dönüşüyor. Biz zaten 8de uçaktan indiğimiz için manasız geldi bize. O yüzden yukarıdaki 6 kullanımlık bileti aldık. Buna gideceğin durağa göre akbil gibi para yüklüyorsun. Genelde duraklar arası 1.60 dolar ile 3 dolar arası değişiyor. 1 Singapur doları= 2.17 TL gibi bir kur vardı biz gittiğimizde. 'Uhuuu, pahalı ülkeymiş' yorumu için bir de su, yemek, içecek gibi diğer harcamalarımızı bekleyin derim. Bu daha başlangıç.

Bunun bir benzerini Bangkok'da da görmüştük. Hijyenik sokak yemekçileri. Yine burada da baş aşağı asılı ördekler, tavuklar var ama temiz, tertipli ve düzenli. Sıradan bir akşam yemeği için 70-80 tl gibi bir ücret ödedik. Caddeler çok geniş, şehir çok düzenli ve temiz.

Singapur tam bir alışveriş cenneti, bu cennetin ırmakları da Orchard Road'dan doğuyor. İstiklal caddesinin full gökdelenlerden, yeraltı çarşılarından ve led ekranlardan oluştuğunu düşünün. He bi de tüm mağazalarının açık olduğunu. Singapur ekvatora biraz yakın. Aşağıdaki grafikte yıl boyu sıcaklık değişimlerini görebilirsiniz. Değişim dediğim 2 derece içinde oynuyo. Gündüz 30-32 gece 24-25. Bu yüzden de dışarlara göre içerler daha fazla önem arz ediyor. Yer altında ve klimalı bina içlerinde yaşanıyor hayatlar.

Sırtımızda çantalarla çok dolaşamadık ama telefonlarımızı da fotoğraf modundan hiç çıkartmadık. Bu yorgunluk bizi fantastik otelimizde doğru sürükledi.

O son fotoğraftaki "vurur yüze ifadesi", hayatımızın en fantastik otel macerasının resmi. Her girişimci Türk vatandaşı için kafada şimşekler çakmasına neden olan kapsül otel konsepti. Bizde zebil gibi yer olduğu için oteller 2 oda 1 salon olabiliyor ama burada mekanlar pahalı. Otel fiyatları çok yüksek. Şuncacık 2 kabin için gecelik 100 Singapur Doları ödedik. Kabinin içinde, USB girişi, priz, kulaklık girişi, TV, kilitli kasa ve klima var. İşletme olarak da çok tatlış bir vizyon çiziyor Met A Space Pod . Özellikle bir kabinin iki kişi tarafından kullanılmamasını rica ettikleri "Tavşanlı" karikatür harikuladeydi.

Normalde gece kalıp ertesi gün de akşamüstü yola çıkmayı planlıyorduk ama Singapur'a 1 gecede doyamayacağımıza karar verdik. Şu güzelliği bir gece daha yaşamak istedik ve şimdi döndüğümüzde Singapur'da nasıl yaşarız diye bakınmaya bile başladık.